Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


WBTB technika

2017.03.21

WBTB

 

WBTB-zéskor egy beállított felkelést követően éber tudattal alszunk vissza. Ha felkelünk egy álom közepén és elfilozofálgatunk a tudatos álomról, az nagyban növeli az éber álom esélyét visszaalvást követően. Mivel a REM szakaszok az éjszaka végét követően egyre hosszabbak és élénkebbek, egy olyan gondolat is akár, mint hogy „tudatosan fogok álmodni“felkelést követően betápláltunk az agyunkba már az is elegendő lehet egy esetleges tudatos álomra.

 

Dr. Laberge a WBTB feltalálója úgy véli, hogy aki más technikák mellett WBTB-zik is annak 60%-al nő az esélye az éber álom elérésére.

 

Előkészületek:

 

Meg kell tanulnunk azt, hogy egy adott REM szakasz közben ébredjünk fel. Ez mindenkinél eltérő, de nagy általánosságban 5-5,5 óra után érjük el az optimális időpontot.

 

A legkézenfekvőbb megoldás az ébredésre az ébresztőóra használata. Ahhoz viszont már nekünk kell tudnunk, hogy mikor vagyunk REM fázisban, ezért a legjobb megoldás, ha becslésre támaszkodunk, de mint már említettem is az átlag 5-5,5 óra, amikor is REM szakaszban találjuk magunkat.

 

Hogyan alkalmazzuk:

 

Ébredést követően adagoljuk magunknak a tudatos álmodás gondolatát. Egyszerűen betápláljuk magunknak azt, hogy tudatosan fogunk álmodni és fejben is tartjuk ezt a gondolatot.

Számtalan módja van, hogyan csináljuk, de a legcélravezetőbb a meditálás, nem az elme-tisztitó meditáció, mert itt ugye az a célunk, hogy a fejünk tele legyen a tudatos álom gondolatával. Ezért magáról a gondolatról meditáljunk.

Sokaknál az is beválhat, ha mint egy mantrát mondogatjuk magunkban a következők valamelyikét:

- Tudni fogom, amikor álmodom

- Tudatosan fogok álmodni

- Ez nem a valóság

Vegyük elő az álomnaplónk és keressük ki az egyik tudatos álmunk, majd elevenítsük fel újra.

Olvassunk vagy nézzünk olyan videókat, ami magával a témával kapcsolatos. Napközben végezzünk rendszeres valóságtesztet, valamint a felkelést követően se felejtsünk el beiktatni egyet.

 

Meddig maradjunk fent?

Ezt mindenkinek saját maga kell, bekalibrálja. Nem jó, ha túl sokáig vagyunk fent, de az sem, ha túl rövid ideig. Hatalmas a választék, hogy mennyi időt is töltsünk ébren, van, akinek elég pár perc, de akad olyan is, akinek több mint másfél óra szükséges.

 

Stephen LaBerge kutatásai azt mutatták ki, hogy az ideális ébren töltött idő 60 perc, de arra is figyelmeztet, hogy van aki az 1 óra elteltével nagyon nehezen tudott visszaaludni.

WILD technikával használva nem ajánlatos sok időt fennmaradni, mert alvásparalízis alakulhat ki.

Előnyei:

Megbízható:

Ha jól időzítettünk és a REM fázisban ébredtünk fel, akkor akár 60%-al nagyobb eséllyel lesz tudatos álmunk, mintha nem alkalmaznánk a WBTB-t.

 

Logikus:

Amikor felébredünk és eltöltjük az aktuális időt, az agy logikus gondolkodásért felelős központja bekapcsol, ezért bármely más technikával alkalmazva részletesebb, mint a DEILD technika önmagában.

Visszaemlékezés:

Az éjszaka közepén álomból felébredve könnyebben vissza tudunk ráemlékezni és akár folytathatjuk is azt egy számunkra szimpatikus módon.

Hátránya:

Igen, hátránya is van neki, ugyanis felkelni az éjszaka közepén hosszútávon nem a legjobb, főleg, ha tanulunk vagy dolgozunk.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.